Viktig information
Jag vill meddela att iprincip allt med denna design har jag gjort själv. Dock är grundkodningen tagen ifrån en design av blogg.se, men majoriteten av koden är min. Jag har även gjort all grafik själv. Därför är det strängt copyright, ©, på allt i denna blogg. Men tveka inte att fråga om du undrar något om designen eller annat! :) Tack för besöket!

Hästön är här!

2014-02-05
Hej allihopa!
Denna veckas uppdatering innehåller den nya funktionen Hästön, nya klassiska ridbyxor och coola ankelboots!

Hästön:
- Ge de hästar du inte rider så ofta en härlig semester på Hästön! Du kan skicka iväg en eller flera hästar på en välförtjänt vila och därmed göra plats i stallet för en ny häst. Hästens semester varar så länge du vill, och du kan hämta tillbaka din häst när som helst.

För att skicka iväg din häst till Hästön så klickar du på anslagstavlan i ditt hemstall, där finns en ny knapp som heter "Mina Hästar" där du kan välja vilken häst du vill ska få åka iväg på en skön semester och vilken sorts semester den ska få åka iväg på!

Kom ihåg att ta av all utrustning på din häst innan du skickar iväg din häst på semester!
Hästarna vilar upp sig ordentligt på Hästön!Hästarna vilar upp sig ordentligt på Hästön!

Nya kläder:
- Fina klassiska ridbyxor och snygga ankelboots har anlänt till butikerna vid torget i Jarlaheim.

Förändringar i chatten:
- Global-chatten är nu endast tillgänglig om man befinner sig i något av de större samhällena på Jorvik; Silvergladebyn, Fort Pinta, Jarlaheim och Västkobbens fiskeby. Om du är utanför de stora bebyggda områdena så kommer det numera vara lugnt och stilla så du kan fokusera på naturen, din häst och era äventyr tillsammans.

Säg-chatten har nu mycket längre räckvidd så alla spelare som är på samma ställe kommer kunna chatta med varandra mycket enklare nu utan att bli distraherade av vad som händer på andra sidan världen i Global-chatten.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

Äntligen har den efterlängtade hästön kommit till Jorvik. Alla hav vi spänt väntat sen förra vecka när vi fick det bekräftat att den skulle komma den här dagen. Alla har vi undrat hur det kommer att vara, vad det kommer att kosta och så vidare. Och jag kan säga att jag faktiskt är förvånad över priset. Trodde att det skulle vara mycket dyrare än vad det faktiskt är. Trodde det skulle vara i kalss med hästtränaren så blev väldigt glad när jag såg priserna
 
Sen är det även bra att man kan betala med JS och välja om man vill att hästen ska ha en lyxsemester eller en budgetsemester! Det är helt klart ett plus. Jag vet att många ville ha en fyisisk ö så man kan gå och hälsa på sina hätar, men jag förstår att de inte är möjligt. det är nog rätt svårt att koda funktionen som den är nu, förstå då att lägga till en sysisk ö på det. Det hade blivit för mycket. Men över lag är jag nöjd med hästön! Jag kommer inte skicka någon häst dit än, men det kanske kommer en dag då jag måste göra det.
Kläderna då? Jo, jag älskar alla kläderna som kom! Speciellt ridbyxorna! Så snygga! Synd bara att de snyggaste är så  offanltligt dyra. Men kanske köper dom någon gång ;) Skorna var rätt balla med, dock gillar jag inte den blåa färgen. Den passade inte på ett par skor av den sorten. Men annars så var allat riktigt snyggt!
Att de har gjort förändringar i chatten tycker jag är riktigt bra! Då slipper man ha den globala chattrutan blinkande medan man levlar. Förhoppningsvis så minskar reklamen för alla tusen olika klubbar och lektioner som folk konstant ska skriva ut. Och sen såklart alla bråk! Att sägchatten har fått en längre räckvidd är också bra. Vet inte hur mycket längre den är nu än vad den var förut men jag tycker att det är bra ändå! :)
 
Levde uppdateringen upp till dina förväntningar?

Med kärlek!


Postat av: Lova was here

Att sägchatten har en längre räckvidd är superbra, en gång när jag stod på ett berg kanske 3 sso meter upp och min kompis var där nere och kanske en sso meter bort så kunde inte jag se vad hon skrev :p

Svar: Då är det ju superbra att det ändrats! 😃😄
Sally Lightbridge

2014-02-05 @ 15:25:11
URL: http://lovastarstar.blogg.se
Postat av: tiffany bluewood

jag blev enormt glad när ja läste att global har ändrats igen, har längtat efter det sen dom fixa globala från början.
fast de skulle kanske va bra om dom gjorde som stallchatt igen, så man kan stå på alla stallområden o skriva o inte bara i de stora städerna, tänker, dom som bor i vd fg osv måste springa/åka ända till sgb elr fp för att kunna skriva till andra O.o annars väldigt nöjd.

Svar: Det tänkte jag inte på! Trodde att det var som stallchatten. Måste testa det!
Sally Lightbridge

2014-02-05 @ 23:54:15
URL: http://bluewood.blogg.se


Kommentera här ▼

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback