Viktig information
Jag vill meddela att iprincip allt med denna design har jag gjort själv. Dock är grundkodningen tagen ifrån en design av blogg.se, men majoriteten av koden är min. Jag har även gjort all grafik själv. Därför är det strängt copyright, ©, på allt i denna blogg. Men tveka inte att fråga om du undrar något om designen eller annat! :) Tack för besöket!

~ Varför just de hästarna jag har ~

Detta inlägg önskades av Lily Mclee! Kolla in hennes blogg genom att klicka på bilden nedan.

Varför köpte jag just de hästarna som jag har nu? Jo, jag kan börja med Summerwhisper. Det var när hästfunktionen var väldigt ny. Jag vet inte om Moraberna kom ut samtidigt som funktioen eller om de kom ut senare. Men jag hade för länge sen levlat upp Stormshadow till level 15 och kände att jag ville ha en ny häst! Av de som fanns att köpa då var det den gula Moraben med de svarta benen och den vita manen som tilltalade mig mest. Men jag hade inte råd. Jag saknade ungefär 300 star coins för att kunna köpa hennne och otålig som jag är så slutade det med att jag, för första gången, köpte star coins för att kunna köpa henne direkt. Så, det var väl anledningen till att jag köpte min fina Summer!
Min andra häst blev min vackra Frieser Obsidiangost. Jag visste att när de kom ut att en sån ska jag ha. Den bruna är min häst. Jag vet inte varför, men jag skulle bara ha honom (som alla andra). Jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom. Men dyr som han var så hade jag ju såklart inte råd! Men turligt nog var det ju dubbla star coins samma veka som de kom till Jorvik, och eftersom att Summer var level 15 var det fritt fram att köpa! Sen var jag lite stressad eftersom att det var "rea" på dem, men nu i efterhand så visade det sig att så var inte fallet.
Efter att för länge sedan ha levlat upp Ghost till level 15 började jag fundera på en ny polle till stallet. Jag sprang runt Jorvik för att se vilka jag var intresserade av. När jag kom till Fort Pinta såg jag de fina Oldenburgarna och bestämde mig att en sån ska jag ha. Hade länge funderat på den gråa, älskar den verkligen. Men efter en närmare titt på alla fastnade jag för den orangea. Jag visste att ingen annan tyckte att han var fin men i mina ögon var han är han den snyggaste av Oldenburgarna. Så Firemist fick flytta hem till mitt stall näsan direkt. Kärlek vid första ögonkastet iprincip.
Sen kom Andalusierna. Och vilka hästar! Alla 3 som kom var fantastiskt fina (och dyra). Men jag såg direkt att den gråa inte var något för mig. Den bruna är så snygg men min drömhäst, en Arab med den färgen, gjorde att jag kännde att jag inte kan köpa den ifall Araberna skulle komma och ha liknade färg. Så då var det bara den vita kvar och jag kännde att jag måste ha en sån. En vit "Frieser", hur coolt är inte det? Men då den var så dyr tvekade jag lite innan jag hittade det perfekta namnet till henne, och så kom Iceflame hem till stallet!
Efter lång väntan så kom äntligen de Arabiska fullblodet till Jorvik. Och som jag längtat! När jag såg vilka färger som hade kommit blev jag lite besviken. Min drömhäst fanns inte där... Jag skulle inte få köpa min vackra Darkruby... Men, Palominon. Så vacker och eftersom att jag länge velat ha en Arab så skulle jag ha henne, min fina Eveningrain. Darkruby får komma hem till mig någon annan dag.
Sist, men inte minst har vi de nyaste tillskottet i familjen, nämligen den borkfärgade Andalusiern Smokeblaze! Han var faktiskt ett spontanköp. Efter att ha följt med Justine när hon köpte sin Fredrik så kunde jag inte sluta tänka på hur snygg den hästen faktiskt var. Jag har funderat på den, men då jag redan har en av samma ras var jag inte så sugen på att köpa en till. Jag kan ju säga så att jag inte ångrar köpet en sekund! De är så olika varandra så det gör inget att de är av samma ras.
Så, det var lite om varför jag köpte just dessa hästar. Många var inte så genomtänkta som andra men jag ångrar inga av mina köp! Hoppas att det snart kommer fler Araber så jag kan få köpa min drömhäst. Jag vill ha henne. Typ nu! Glöm inte heller att det bara är att höra av sig till mig om det är något som ni undrar över eller vill att jag ska blogga om!
Med kärlek!
 




Kommentera här ▼

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback